środa, 27 marca 2013

Skąd brać energię?

He he wymyśliłam tytuł bloga i skojarzył mi się z czymś zupełnie innym. Z odnawialnymi źródłami energii i projektem,  w którym chyba do wczoraj trzeba było złożyć dokumenty. 

 Najlepszym źródłem odnawialnej energii także dla człowieka  jest słońce. Co zrobić kiedy nie ma go zbyt dużo? Może promienie odpowiednie? Niektórzy ratują się w solarium. Niestety nie wszyscy mogą, nie dla wszystkich 5 minut ciepła jest zdrowe.

Wiosną często mamy tak, że nic nam się nie chce, jakby nam ktoś zabrał energię. Też tak masz?  Ja jeszcze trzy tygodnie temu wracałam z pracy i zasypiałam, zupełnie nie miałam siły na nic. 

Od  dwóch tygodni ćwiczę. Nie nie jestem z tych co to lubią, chcę tylko być zdrowa i czuć się dobrze. Znalazłam program dzięki któremu mogę ćwiczyć trzy razy w tygodniu po kilka minut. Ćwiczenia te poprzedzam rozgrzewką. W sumie niecałe 30 minut ćwiczeń, więc jest szansa że dam rade wytrwać. :) Wiesz jak to jest moja słaba silna wola i słomiany zapał.

 Dam radę nie tylko dlatego że chcę schudnąć. Bo chcę już jakiś czas, orbitrek stoi i... czasem go nawet używam, ale nie 60 minut dziennie bo nie mam tyle czasu. Najlepiej byłoby "chodzić z kijkami". Oprócz ruchu byłoby względnie świeże łódzkie powietrze, zieleń okoliczna odprężałaby wzrok...  brzmi bajecznie, ale nierealne, nie mam tyle czasu. Wcale nie chce zostawiać dzieci codziennie na tyle czasu. Nigdy nie wiadomo jakie tornado przeszłoby wtedy przez moje mieszkanie ;) 

Dlatego parę  minut ćwiczeń w domu czy na siłowni 3 razy w tygodniu to opcja dla mnie idealna. Odchudzanie nie jest wtedy taką zmorą śniącą się po nocach.  Te ćwiczenia są tak skonstruowane, aby budować mięśnie, ale nie chodzi o to, żeby kobiety wyglądały jak kulturyści. Zwyczajnie, aby w naszym organizmie były mięśnie, a nie tłuszcz. 

Zastanawiałaś się kiedyś dlaczego z wiekiem spada metabolizm? Jest coraz mniejsza przemiana materii, jemy tyle samo i tyjemy? To właśnie sprawka naszych mięśni. Z wiekiem jada sobie na wakacje, a my mamy coraz mniej mięśni, a coraz więcej tłuszczu.  

To właśnie mięśnie odpowiadają za nasze spalanie kalorii i zamienianie jedzenia w energię, im więcej mięśni mamy, tym jesteśmy zdrowsi. Kiedyś słyszałam o pewnej znanej piosenkarce, która wygląda ... rewelacja. Wiesz jak to osiągnęła? Ćwiczy. Jej ciało to mięśnie, gdyby pozwoliła im zamienić się w tłuszcz, grawitacja zrobiłaby resztę i wyglądałaby na tyle lat ile ma. 
 Dzięki ćwiczeniom ma doskonałe ciało mimo wieku.  

Wracając do odkrytych przeze mnie krótkich ćwiczeń. No nie niezupełnie są moje, nie ja je wymyśliłam,  taka zdolna nie jestem ;) Ja je tylko stosuje. Odkryłam je w Internecie. tak jak Ty czasem odkrywasz świetną bluzkę czy sukienkę w sklepie kupujesz ją i już jest Twoja.  

Okazało się, że to działa. Nie wiem jak, ale  dzięki tym ćwiczeniom nagle mam więcej energii, mimo bólu mięśni ;) Czuję już pierwsze efekty. Jeszcze się zastanawiam czy to sugestia, bo po 12 dniach to efekty jeszcze nie powinny by widoczne gołym okiem, nawet okiem w okularach.  ;)

Wystarczy mi jednak ta dodatkowa energia i lepsze samopoczucie na więcej efektów cierpliwie poczekam ćwicząc kilka minut kilka razy w tygodniu.

Jeśli interesują Cię informacje na ten temat zapisz się: 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz